|
Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Aeroklub Łódzki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:08, 05 Sie 2008 Temat postu: cenzura czy nie ? |
|
|
Nie wiem czy cenzura czy nie ktoś zakończył nam temat dziwne zarządzenie .
Piszesz Bartku cyt ...Klub to klub a nie firma - jeśli mamy robić z tego firmę to droga jest prosta: FTO i ceny x 3
A czy np. Bartolini ma w swoim cenniku ceny do naszych 3 krotnie wyższe ? nie ma , więc nie kombinuj w tę stronę bo to demagogia . Nasz młodszy kolega zdaje się z Pabianic wolał szkolenie w Bartolinim mimo że jast naszym członkiem ponieważ nie miał aż tyle cierpliwości ile trzeba by mieć aby rozpocząć szkolenie w AŁ . Wiele razy widziałem go pod płotem z nadzieją w oczach że może dzisiaj aż w końcu zobaczyłem go kołującego cesną Bartoliniego po paliwo .
Mnie nie wygoni z tego klubu nawet mój ulubieniec menda bo ja już przez takiego jednego opuściłem swój klub lata temu i do dzisiaj ubolewam że nie byłem na tyle twardy by zostać ale tych młodych chłopaków po prostu szkoda rzucać na pastwę ludzi którzy nie godni są sprawowania zaszczytnych funkcji w naszym klubie np. szefa wyszkolenia . Taka funkcja zobowiązuje do godnego zachowania . Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:10, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
może i trochę cenzura - wątek poszedł w złym kierunku i jeszcze zaczęli dorzucać swoje trzy grosze anonimowi wielbiciele więc zakłodkowałem (swoją drogą ciekawe informacje napisał gość, jeśli są prawdziwe).
co do Bartoliniego Maćku to wiem co nieco o ich sposobach działania ale to nie na forum ... w każdym razie aeroklubu nie stać na takie praktyki. Swoją drogą Bartolini zarabia na przewozie ludzi (wynajmują samolot z pilotem) i to prawdopodobnie daje im pewien zastrzyk do działalności szkoleniowej (650 euro za godzinę to niezły dodatek) a AŁ nie może mieć takich dochodów. FTO może, więc może to i jest rozwiązanie. I niekoniecznie za 3 razy takie ceny jeśli chodzi o samoloty - miałem na myśli szybowce - wiem ile kosztuje mnie roczne utrzymania szybowca i mam wyobrażenie ile musiałaby wynieść stawka godzinowa za szybowiec który czekałby na Pana Pilota Szybowcowego, którego interesowałoby pełne przygotowanie do lotu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek dnia Wto 13:16, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:57, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Byłem niedawno w Aeroklubie Kieleckim i zadałem dyrektorowi pytanie jak oni to robią że mają chyba najniższe ceny w Polsce . Powiedział mi tylko tyle , przecież ja wiem że sekcja szybowcowa sama się nie utrzyma i dlatego musimy dofinansowywać ją środkami zdobytymi gdzie indziej , np. kupiliśmy drugiego Antka żeby więcej zarabiać na lisach .
A u nas już ktoś wystąpił z propozycją aby Antka sprzedać i pozbyć się kłopotu . Krąży już nawet anegdota że p. Józef strasznie naraził się kadrze bo doprowadził Antka do stanu zdatny do lotu . Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudłaty
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14:05, 05 Sie 2008 Temat postu: Re: cenzura czy nie ? |
|
|
Maciek napisał: |
A czy np. Bartolini ma w swoim cenniku ceny do naszych 3 krotnie wyższe ? nie ma , więc nie kombinuj w tę stronę bo to demagogia . Nasz młodszy kolega zdaje się z Pabianic wolał szkolenie w Bartolinim mimo że jast naszym członkiem ponieważ nie miał aż tyle cierpliwości ile trzeba by mieć aby rozpocząć szkolenie w AŁ . Wiele razy widziałem go pod płotem z nadzieją w oczach że może dzisiaj aż w końcu zobaczyłem go kołującego cesną Bartoliniego po paliwo .
|
Bardzo mozliwe ze chodzi o mnie wiec moze podziele sie troche wrazeniami z klubu i Bartoliniego
Robilem teorie samolotowa zarowno w klubie jak i Bartolinim i mowie Wam jest to Ziemia i Niebo. Tam naprawde podchodza do tego powaznie, a przede wszystkim (co najwazniejsze) tak zebysmy naprawde zrozumieli i wyniesli cos z wykladow. Niestety w klubie bylo to na zasadzie 'odwalic' wyklad i do domu...
Jezeli chodzi o pracownikow - tam naprawde czuc ze oni sa dla nas i zeby nam pomoc. Pani Iza, szefowa biura(zajmuje sie tez sprawami wyszkolenia) - poszedlem zalatwic 'na szybko' formalnosci. Mimo tego ze ma mnostwo zaleglosci w swojej pracy bo jest po urlopie macierzynskim, wyszedlem tam po 0,5 godz - tylko dlatego ze tak milo sie z nia rozmawialo !!!! Po to zeby zalatwic kilka papierkow dla mnie przeszukala cale biuro, sprawdzala w komputerze, wydzwaniala i formalnosci zalatwione byly w mniej niz 10 minut, choc mogla powiedziec mi zebym przyszedl za tydzien jak ona to wszystko znajdzie, wydrukuje i popodpisuje Dlaczego pisze o Pani Izie - otoz mam porownanie z szefem wyszkolenia u nas w klubie - cokolwiek chce zalatwic to pan Urbuś robi Wielka laske i zawsze jest wielce niezadowolony ze cos od niego chce, wyglada wtedy mniej wiecej tak Nawet mu trudno odpowiedziec 'dzien dobry' w przyjaznym tonie !
Jeden z kolegow z mojej grupy w Bartolinim dowiadywal sie o szkolenie na samoloty w AŁ - opowiadał jak wygladala rozmowa z p. Urbusiem - nie bede opowiadal wystarczy ze powiem do jakiegos wniosku doszedl - 'nie ma mowy zeby szkolic sie w aeroklubie'. I bez zastanowienia zapisal sie do Bartoliniego
Pan Wojtek - takze zajmuje sie wyszkoleniem i ogolnie sprawami organizacyjnymi. Dla niego NIGDY z niczym nie ma problemu - caly czas z naszej grupy ktos od niego cos chce, pytamy sie, zawracamy mu glowe a Jego odpowiedz zawsze brzmi 'Nie ma problemu! Juz to zalatwiamy' - i faktycznie nigdy nie ma Ktos zapomnial przyniesc umowy podpisanej - 'Nic sie nie stalo przyniesiesz za tydzien'. Chlopaki pytali sie czy nie moznaby wynajac samolotu zeby kilka osob sie na zapoznanie przelecialo - 'Panowie, oczywiscie, juz ustalamy'. 10 minut przy kawce i wszystko dogadane.
Bartek napisał: |
Swoją drogą Bartolini zarabia na przewozie ludzi (wynajmują samolot z pilotem) i to prawdopodobnie daje im pewien zastrzyk do działalności szkoleniowej (650 euro za godzinę to niezły dodatek) |
Oczywiscie zwieksza do zarobki firmy ale to co naprawde daje zastrzyk szkoleniu to zupelnie inna sprawa.
Oczywiscie zaczyna sie od tego co juz wyzej wymienilem, nastepnie:
PREZNOSC - Szkolenie teoretyczne konczy sie 23 sierpnia. Dzien pozniej mozna juz zdac egzamin wewnetrzny, zdajemy na komputerze wiec od razu jest wynik - jezeli jest pozytywny to 25 sierpnia mozna wsiasc do samolotu (oczywiscie jesli zostanie wolny termin i ktos ma badania). Skad taka preznosc? - otoz Pan Wojtek ZAPROPONOWAL nam (nie trzeba sie o nic ubiegac, wypraszac itd) ze rozesle nam wczesniej instrukcje cessny tak zeby sie wczesniej mozna bylo tego nauczyc, powiedzial o mozliwosci pocwiczenia u nich teorii, wystarczy sie umowic i mozna siedziec po kilka godzin dziennie przy kompie rozwiazujac testy.
Wybor instruktorow - bardzo duzy wybor, oraz bardzo duza osiagalnosc (tak jak np. nasz kolega Kuba Rogalski ktory na lotnisku siedzi caly czas)
Jezeli ktos ma chec i czas na loty mozna sie umawiac nawet na 5 rano
Sprawne samolotY - tu juz nic wiecej nie musze dodawac
O instruktorach na zyczenie mozemy sie dowiedziec czym sie zajmuja na co dzien, jakie maja dosw itd po to zeby wybrac sobie jak najlepiej.
Wlasnie przez to ze tak sie staraja i maja tak pozytywne podejscie do kursantow wyszkolili juz ponad 100 osob na samolotach a o ile dobrze pamietam do szkolenia rozpoczely sie wiosna zeszlego roku dopiero
Jezeli chodzi o cene, wyszkolenie na C152 jest troche drozsze niz w AŁ, stawka rzedu ok. 2 tys zl ale naprawde warto!
Po co ten monolog? A po to ze Aeroklub i niektorzy jego pracownicy mogliby brac przyklad jak zachecic potencjalnych i juz zapisanych czlonkow klubu do latania wlasnie tam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:07, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
dobrze, że nazwałeś to plotką - wiadomo, że Antek + Lisy = kasa, więc AN jest potrzebny. Inna rzecz, że w przyszłym roku czeka nas poważny remont Antka (planowany) i pewnie tani nie będzie.
Dofinansowanie z zewnątrz jest koniecznością. Żałuję, że idzie nam to słabo. Ale z drugiej strony nie można powiedzieć, że wcale. Piknik 1 czerwca zamknął się na dużym plusie (chyba coś ok 30 tyś zł - jak za dwa dni to chyba nieźle). Niemal co miesiąc dyrektor przynosi jakieś pieniądze do klubu. Wogóle zbaczamy z toru: póki co, problemem nie są pieniądze tylko ludzie - i niestety nie tylko ci zatrudnieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:17, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Kudłaty, ogólnie trudno odmówić Ci racji, jeśli jest prawdą to co piszesz. Nie pasuje mi tylko ta liczba wyszkolonych osób - jeśli policzyć na szybko ilość godzin, samolotów i instruktorów to wynika, że musieliby latać jak Ryanair - czyli praktycznie nie gasząc silnika...
ale nie o to chodzi ... znów wracamy do kwestii ludzi, których u nas nie ma...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:53, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Wniosek narzuca się sam rozpuściliśmy a właściwie zrobił to pan dyrektor a może wszyscy razem naszą kadrę i mamy tak jak mamy . Pora zrobić więc z tym porządek i to natychmiast , nawet kosztem tego że przez jakiś czas nie moglibyśmy latać bo jeśli nie to znikniemy z mapy aeroklubów w Polsce .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:05, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Nie zgadzam się z Tobą Maćku - to nie ten dyrektor. Kadra jest rozpuszczana notorycznie od wielu lat. Praktycznie od kiedy przyszedłem do klubu trzeba się było nisko kłaniać Szczapanowi, Gośce, Michalskiemu - nie jest to zaniedbanie jednego roku. to jest zaniedbanie wielu lat. Aeroklub pod wodzą R. Michalskiego wychował dwóch instruktorów: Gośkę i Kubę Rogalskiego. Ponieważ odeszli oni razem z nim efekt się pogłębił. Mechaników nie ma wcale - Michał Olejnik wycofał się z oferty pracy, innych nie ma.
Nie chcę, żeby to wyglądało jakbym bronił kadry ale jest jedno ważne pytanie: łatwo zwolnić, ale kim zastąpić tych, których chciałbyś zwolnić? Lub jak poradzić sobie bez kadry? Wyprowadzenie obsługi na zewnątrz wiąże się z ogromnymi kosztami (min 8000 zł miesięcznie od samolotu) - nie stać nas na to. Poza tym strona techniczna nie wygląda tak źle jak szkoleniowa. A skąd wziąć instruktorów samolotowych? Moja opinia jest taka, że będziemy jeszcze kilka ładnych lat płacić za to, że ludzie odchodzili z AŁ. A odchodzili latami, głównie w poprzednich latach.
To jest główny problem - znaleźć ludzi chętnych do pracy a nie do rozkradania. Nie jestem zwolennikiem zwalniania wszystkich a potem zastanawiania się co dalej. Słyszałem, że taki manewr zrobił Łysy w Gdańsku - zobaczymy czy to dobra droga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:08, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Bartek napisał: | Wyprowadzenie obsługi na zewnątrz wiąże się z ogromnymi kosztami (min 8000 zł miesięcznie od samolotu) - nie stać nas na to. |
Nie strasz ludzi Bartek takimi kwotami bo robisz to tak jak ten wcześniejszy gość nie gość , ja załatwię Ci mechanika który zrobi wszystko co trzeba przy naszych samolotach za cztery razy mniej i będą sprawne do latania .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:30, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Bartek napisał: | A skąd wziąć instruktorów samolotowych? Moja opinia jest taka, że będziemy jeszcze kilka ładnych lat płacić za to, że ludzie odchodzili z AŁ. A odchodzili latami, głównie w poprzednich latach.
|
Po pierwsze instruktorów mamy i mogą szkolić cały rok , wystarczy ich tylko nie zniechecać i wszystko będzie się kręciło jak u Bartoliniego .
Po drugie najwięcej ludzi wymiotło w tym roku , wystarczy zaglądnąć na listy wzlotów ile nalataliśmy . Nikt nie został z poprzedniej podstawówki i wygląda na to że obecna też nie zostanie o ile zostanie wyszkolona . Tak późno jak w tym roku nie zaczynaliśmy latać już dawno itd . Można by dorzucić jeszcze jak wyglądają nasze przeglądnięte szybowce przez zimę gdzie podziało się to wspaniałe radio które po długich dywwagacjach miało być zamontowane w puchaczu i dlaczego przy takim stanie sprzętu hangar sprzątałeś Ty a Szczepan w tym czasie leżał ?
Widzę tu jeszcze jeden problem , tolerancję dla pijaństwa naszej kadry , z alkoholika nie ma pracownika .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m..m
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Óć
|
Wysłany: Wto 16:53, 05 Sie 2008 Temat postu: Re: cenzura czy nie ? |
|
|
kudłaty napisał: |
(..)pan Urbuś robi Wielka laske (..). |
Kudłaty! Błagam używaj polskich znaków, bo Cię ktoś za zniesławienie po sądach będzie włóczył.
M..M
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez m..m dnia Wto 16:54, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:21, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Brawo Michał , takiego właśnie przerywnika mi było potrzeba .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:30, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jak on tak dobrze ciągnie to może niech wyciągarkowym zostanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudłaty
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 22:31, 08 Sie 2008 Temat postu: Re: cenzura czy nie ? |
|
|
m..m napisał: | kudłaty napisał: |
(..)pan Urbuś robi Wielka laske (..). |
Kudłaty! Błagam używaj polskich znaków, bo Cię ktoś za zniesławienie po sądach będzie włóczył.
M..M |
piszac to zastanawialem sie czy ktos sie 'czepi' tego i bylem pewien ze tak wylalem herbate na klawiature i strasznie trudno sie alt wciska ;p
A tak a propos tego co Bartku napisales ze Bartoliniego samoltoy lataja caly czas - tak naprawde jest... Ich C152 doslownie caly czas lata, wiem bo mieszkam pod sciezka schodzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kudłaty dnia Pią 22:34, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|