|
Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Aeroklub Łódzki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudłaty
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 10:27, 17 Paź 2007 Temat postu: Cennik na nowy rok |
|
|
Czy uczniowie piloci moga liczyc na to ze zarzad zajmie sie sprawa cen szybowcow tak aby na nastepny sezon nie byly tak przesadnie wysokie jak sa teraz?
Wypadaloby zrobic cos z tymi cenami, poniewaz sa one bardzo wygorowane, nie mowiac juz o porownaniu do kosztow latania w innych aeroklubach...
Kudłaty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:24, 21 Paź 2007 Temat postu: Zarząd nie ustala cenników |
|
|
Zarząd nie ustala cenników - jedynie je uchwala. Cennik powinien powstać w sekcji i zostać zgłoszony na Zarząd do uchwalenia.
Osobiście uważam, że jest konieczność zmiany cennika na dwusterach, podjąłem już nawet próbę jego zmiany składając w lipcu wniosek do zarządu ale niestety został odrzucony bo byłem jedynym podpisanym pod wnioskiem. Od kilku tygodni prowadzę w tej sprawie konsultacje z osobami, które spotykam.
Zatem uważam, że sprawę trzeba przedyskutować jeszcze w tym roku, żeby z nowym sezonem cennik był już uchwalony. Nie wypowiadam się co do jednosterów ale uważam, że należy obniżyć cenę dwusterów i to radykalnie. Zastanawiałem się nad taką opcją. żeby dwuster mógł być używany w cenie jednostera w sytuacji kiedy nie ma lotów instruktorskich. Czyli przykładowo: na kwadracie stoi Bocian, wylatał swoje z uczniami (jakieś LSy, zadania, ćwiczenia). Ktoś chciałby nim polecieć na termikę ale jest za drogo. I Bocian stoi... Mogłoby być tak, że pilot pyta kierownika lotów czy są chętni na loty instruktorskie i jak nie ma to bierze go (przykładowo Bociana w cenie Pirata a Puchacza w cenie Juniora) ...loty z instruktorami powinny zostać nieco droższe - przynajmniej o wartość wynagrodzenia instruktora (przypominam, że od lipca każdy instruktor - również społeczny - dostaje konkretne wynagrodzenie za konkretne prace (lot, egzamin, teoria, kierowanie lotami itd) ...
Nie wypowiadam się na temat zróżnicowania cen dla uczniów i pilotów .. sądzę, że uczniowie - jako poszkodowani - powinni się wypowiadać.
proponuję spotkanie w tej sprawie pod koniec listopada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudłaty
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18:13, 22 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
ja jestem za, moze byc konec listopada. Powiadomie chlopakow bo chyba nie wchodza na nasze forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:35, 14 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Przestudiowałem cenniki większości aeroklubów w Polsce i nie ma co ukrywać - ceny w AŁ są najwyższe spośród tych, na których cenniki trafiłem. Co więcej - różnica w cenach nie wynosi kilka procent ale kilkadziesiąt czy kilkaset. Myślę też, że właśnie radykalne podwyżki zaproponowane za dyr. Michalskiego i zatwierdzone przez poprzedni zarząd niemal unicestwiły naszą sekcję.
Po zrobieniu porównania cen proponuję następujący wygląd cennika dla członków sekcji:
1. Jednoster - 25 zł za godz
2. Dwuster - 30 zł za godz (lot bez instruktora)
3. Dopłata do instruktora na pokładzie - 20 zł (lub zgodnie z wysokością wynagrodzenia, bo nie pamiętam ile wynosi)
ponadto proponuję wprowadzenie ryczałtowych pakietów tylko na JEDNOSTERY:
10 godz - 220 zł (wtedy 22 zł za godz)
20 godz - 420 zł (wtedy 21 zł za godz)
30 godz - 600 zł (wtedy 20 zł za godz)
50 godz - 900 zł (wtedy 18 zł za godz)
oczywiście płatne z góry (przed rozpoczęciem naliczania)
cena za ciąg - 11 zł (bez zmian)
cena za hol - proponuję dyskusję czy zostawiamy za 100m czy za czas holu
-----
taka jest moja propozycja i chciałbym, żebyśmy omówili ją i ew. zmodyfikowali przed zebraniem, żeby niepotrzebnie nie tracić potem czasu na czcze dyskusje. Moje argumenty za takim cennikiem:
1. Zbliżymy się do poziomu cen ogólnopolskich choć nadal będzie to "górna norma"
2. Zwiększy się nalot na dwusterach, które w tym roku niemal nie latały (a mogłyby bo chętni na loty solo byli).
-----
chciałbym też włączyć do cennika pozycję LOT ZAPOZNAWCZY DLA KANDYDATÓW NA PILOTÓW (z przyczyn oczywistych, nie może się to nazywać lotem pasażerskim czy komercyjnym ale wiemy o co chodzi) w kwocie 50 zł do 10 min a następnie 1 zł za minutę (czyli tak jak było) lub 80 zł przy holu na 300 m plus 1 zł za kolejne minuty
osobiście sądzę też, że każdy członek sekcji powinien mieć bardziej preferencyjną stawkę dla osób, które wprowadzi - np 1 zł za minutę od początku naliczania i normalną cenę za ciąg/hol a nie 50 zł/80zł - też do dyskusji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudłaty
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 22:17, 14 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
ja, osobiscie, zastanawiam sie dlaczego w innych aeroklubach ceny sa tak niskie?? Oczywiscie cennik juz lepiej wyglada, 30 zl za godzine dwusterem wyglada o wiele lepiej niz 91...
A czy wiecie juz kiedy oficjalnie i napewno odbedzie sie spotkanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:43, 14 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
spotkanie odbędzie się za tydzień w piątek o 18.00.
W innych aeroklubach jest tanio z różnych powodów - glównymi są: większe sekcje (a więc więcej wylatanych godzin) oraz zewnętrzne dofinansowanie (reklamy, sponsorzy...) - to akurat jest coraz bardziej realne.
Za Michalskiego tak naprawdę nie znaliśmy prawdziwych kosztów szybowców bo nawet jak w końcu wyciągneliśmy koszty ubezpieczeń to potem się okazywało że szybowce muszą zarabiać na wypłaty, na budynki, itd...
teraz mamy to pod kontrolą i wiemy, że Sekcja lotami ma pokryć przede wszystkim ubezpieczenia i przeglądy a następnie w miarę możliwości amortyzację, do utrzymania AŁ jako firmy mają służyć działania dyrektora (poszukiwanie sponsorów, pozyskiwanie środków ze źródeł publicznych, działalność gospodarcza) ... pan Michalski niestety miał nieco inną wizję - tzn. żeby Sekcja przynosiła wielkie dochody ... no i jaki jest finał to widzimy - Bocian wylatał kilka godzin, Puchacz kilkanaście.. a powinny po 100 ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|